HOME arrow BEAST RDS 12'' / 33T arrow The Out Of This World Sounds Of HIPBONE SLIM & THE KNEETREMBLERS LP Tuesday, 18 June 2019

The Out Of This World Sounds Of HIPBONE SLIM & THE KNEETREMBLERS LP
Hipbone Slim and The Kneetremblers

CD / Shipping
The Out Of This World Sounds Of HIPBONE SLIM & THE KNEETREMBLERS LP BR149

Hipbone Slim and the Kneetremblers take rock'n'roll, rhythm'n'blues – whatever you want to call it – and give it their own unique stamp and energy. They have somehow captured the true essence of rock 'n' roll, in a way that very few have been able to do, in a very long time. After 4 LPs out on Voodoo Rhythm Records, here’s the 3rd Hipbone Slim & The Kneetremblers LP out on Beast Rds!


******************* No more vinyls // CDs still available **********************




myspace.com/sirbalddiddley
myspace.com/hipboneslim

"Hipbone Slim (ou Sir Bald Diddley dans une dimension parallèle) sort plus de disques en une seule année que, au hasard, U2 en une décennie. C'est à ça qu'on reconnaît les vrais rockers, et qu'on peut démasquer les imposteurs. Or donc, cette nouvelle livraison est celle de Hipbone Slim et ses Gigoteurs de Genoux, dont la plus fidèle composante est une autre figure tutélaire de la scène garagerock'n'roll anglaise, à savoir le batteur Bruce Brand (Headcoats, Mighty Caesars, Milkshakes, Masonics, et j'arrête là la liste, sinon un numéro entier de cette feuille de chou n'y suffira pas). Avec cet avatar d'Hipbone Slim, le Sieur Bald Diddley laisse libre cours à son intérêt pour le rock'n'roll au plus près des racines et de l'os, saupoudré de saveurs plus exotiques. On reconnaît ainsi du jungle beat à la Bo Diddley ("Sabretooth", "Steamroller", "Wig-Wam", qui n'est pas sans rappeler le "Comanche" de Link Wray, standard adoptif de toute la Medway Scene), du blues-boom-beat à la Yardbirds ("Easy on the eye"), du white rock pur jus ("Show me", avec le sax explosif de Spencer Chicken, chanteur des excellents MFC Chicken), du shuffle à la Chuck Berry ("Out of this world"), du rockabilly sans fard ("Shadow of myself"), jusqu'à la reprise de rigueur, l'obscur rhythm'n'blues tribal "Pretty plaid skirt" de Mel Smith and the Nite Riders. Le tout perfusé à la série B, entre sci-fi candide et western manichéen avec supplément d'exotica romantique. Avec Hipbone Slim, on est toujours dans un autre monde, ce qui nous change de celui qui nous pourrit la vie au quotidien. Qu'on soit engoncé dans un scaphandre spatial, qu'on chevauche au milieu des pitons de Monument Valley, ou qu'on taille sa route à travers la jungle hostile à coups de machette, on s'offre un peu de rêve pour pas cher, ce qui ne fait jamais de mal, même si nos genoux jouent des castagnettes par procuration."
Fanzine 442eme Rue #104

"Hipbone Slim (aka Sir Bald Diddley) is a musical slut, fathering nine records by four different labels in three countries in 10 years at last count. The parentage of each of his offspring js easy to pick - by rockabilly out of garage rock with dashes of ’50 instrumental and skiffle thrown in - and “The Out Of This World Sounds Of” throws up no surprises.
Which isn’t to say fans of the above won’t take to it like shit to a newborn baby’s blanket. Sir Bald wraps himself with empathetic players (Bash Brand on drums and upright bassists Gez Gerrard and Matt Radford, in this case) and churns out the hits.
The artwork schtick is ’50s sci-fi but this is music forged in an analogue warehouse. The whole shebang was recorded at London’s Gizzard Studio by Ed Deegan (presumably because Joe Meek wasn’t available) and sounds retro-tastic. Special effects are minimal. In fact you’d assume if the band wanted to indulge in any they’d make sure you could see the attached strings - just like the rocketship in “Plan Nine From Outer Space”. Sir Bald’s reverb vocals and crunchy guitar sparks off Bo Diddley beats and chugging bass, just like it should.
Fourteen songs litter “Out Of This World Sounds” and they range from the tom-tom stomp of “Wig-Wam Rock” to the horns-riffing hipshake of “Show Me” and “All A-Quiver.” Sir Bald’s heart is aching on “Shadow of Myself” and he’s off the rails on “Trainwreck Love” and he’s howling at the moon on “The Wolf Is At Your Door.” There’s no suggestion on that last one that he comes from Wall Street.
In short, this is as expected and nowhere near as off-the-wall as the 2010 collaboration with cajun outfit Mama Rosin. You might struggle to distinguish it from some of the earlier albums but if you're a fan you won't give a shit."
Craig Barman, i94bar.com
 
< Prev   Next >
Copyright © 2007-2018 Beast Records - design by Slim Mitch